سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس

 خوب است که انسان اسم خود را در هر کار خیر بنویسد و خود را شریک گرداند؛ زیرا فردای قیامت معلوم نیست کدام قبول و کدام رد می شود.!
[در محضر بهجت:1/28]


[ یکشنبه 92/4/2 ] [ 11:22 صبح ] [ سید خراسانی ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله العظمی جوادی آملی(مدظله)

امام مجتبی علیه السلام می فرماید : هرگز خودتان را با بَدان و اهل دنیا نسنجید و گر نه ضرر کرده اید .
انسان باید خود را با شهدای کربلا و یاران پاک ابا عبدالله الحسین علیه السلام بسنجد، با آنان که چهل سال با وضوی نماز عشای خود نماز صبح خواندند! راه باز است و به مقام بلند رسیدن وقف کسی نیست ، همّت را باید بلند داشت.
حکمت عبادات ، ص 122


[ یکشنبه 92/4/2 ] [ 11:19 صبح ] [ سید خراسانی ] [ نظرات () ]

 نامه ای یک جوان و جواب ایشان

بسم الله الرحمن الرحیم

 محضر مبارک نخبه الفلاسفه آیه الله العظمی جناب آقای طباطبائی ادام الله عمرکم ماشاءالله سلام علیکم و رحمة الله و برکاته. کوتاه سخن آنکه جوانی هستم 22 ساله، ...چنین تشخیص می دهم که تنها ممکن است شما باشید که به این سؤال من پاسخ دهید.

در محیط و شرایطی که زندگی می کنم، هوای نفس و آمال و آرزوها بر من تسلط فراوانی دارند و مرا اسیر خود ساخته‌اند و سبب آن شده‌اند که مرا از حرکت به سوی الله، و حرکت در مسیر استعداد خود بازداشته و می‌دارند. درخواستی که از شما دارم، برای من بفرمایید بدانم به چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این طلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من حکومت کند؟

یادآور می شوم نصیحت نمی خواهم و اِلّا دیگران ادعای نصحیت فراوان دارند. دستورات عملی برای پیروزی لازم دارم. همان گونه که شما در تحصیلات خود در نجف پیش استاد فلسفه داشتید، همان شخصی که تسلط به فلسفه اشراق داشت. (مسموع است).

باز هم خاطرنشان می سازم که نویسنده با خود فکر می کند که شفاهاً موفق به پاسخ این سؤال نمی شود. وانگهی شرم دارم که بیهوده وقت گرانمایه شما را بگیرم. لذا تقاضا دارم پدرانه چنانچه صلاح می دانید و بر این موضوع میتوانید اصالتی قائل شوید مرا کمک کنید. در صورت منفی بودن، به فکر ناقص من لبخند نزنید و مخفیانه نامه را پاره کنید و مرا نیز به حال خود واگذارید. متشکرم.­ امضا

پاسخ علامه قدس سره الشریف

بسم الله الرحمن الرحیم// السلام علیکم، برای موفق شدن و رسیدن به منظوری که در پشت ورقه مرقوم داشته اید لازم است همتی برآورده، توبه ای نموده، به مراقبه و محاسبه پردازید. به این نحو که هر روز که طرف صبح از خواب بیدار می شوید قصد جدی کنید که در هر عملی که پیش آید، رضای خدا - عز اسمه - را مراعات خواهم کرد.

آن وقت در سر هر کاری که می خواهید انجام دهید، نفع آخرت را منظور خواهید داشت، به طوری که اگر نفع اخروی نداشته باشد انجام نخواهید داد، هر چه باشد. همین حال را تا شب، وقت خواب ادامه خواهید داد و وقت خواب، چهار پنج دقیقه ای در کارهایی که روز انجام داده اید فکر کرده، یکی یکی از نظر خواهید گذرانید. هر کدام مطابق رضای خدا انجام یافته شکری بکنید و هر کدام تخلف شده استغفاری بکنید.

این رویّه را هر روز ادامه دهید. این روش اگر چه در بادی حال سخت و در ذائقه نفس تلخ می باشد ولی کلید نجات و رستگاری است و هر شب پیش از خواب اگر توانستید سور مسبحات یعنی سوره حدید و حشر و صف و جمعه و تغابن را بخوانید و اگر نتوانستید تنها سوره حشر را بخوانید و پس از بیست روز از حال اشتغال، حالات خود را برای بنده در نامه بنویسید. ان شاء الله موفق خواهید بود. والسلام علیکم.

 


[ شنبه 92/4/1 ] [ 11:15 صبح ] [ سید خراسانی ] [ نظرات () ]

                                                                       به نام خدا

هدیه امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به مامقانی
«شیخ عبدالله مامقانی» می‏گوید:
یک شب هنگام نوشتن کتابی، به "کتاب رهن «تهذیب» شیخ طوسی" احتیاج پیدا کردم. هر قدر فکر کردم که در این وقت شب کتاب را کجا پیدا کنم، فکر به جایی نرسید.

در همان حال دلم شکست و اشکم جاری شد. به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) متوسل شدم و عرض کردم: «سیدی! من برای شما زحمت می‏کشم و این کار مال شماست. پس شما باید به من کمک کنید».

ناگهان گویا به من الهام شد که در میان کتاب‏های پاره و اوراق باطله‏ای که در گوشه طاقچه اتاق بود بگردم. با اینکه قبلاً چندین بار آنها را زیر و رو کرده بودم و حتی احتمال هم نمی‏دادم که مطلوب من آن جا باشد. بلافاصله از جا برخاستم و مجدداً آنها را جستجو کردم. ناگهان به نسخه‏ای از کتاب تهذیب برخوردم که با خط بسیار جالبی نوشته شده بود. فوری آن را برداشتم و مورد استفاده قرار دادم

آن کتاب چند روزی نزد من بود و مطالب آن را مورد استفاده قرار دادم. بعد از پایان کارم آن کتاب ناپدید شد و هرچه گشتم آن را نیافتم.

منبع: داستان‏هایی از زندگی علماء، تألیف محمدتقی صرفی، دفتر نشر برگزیده قم. (با اندک تصرف و ویرایش)


[ شنبه 92/4/1 ] [ 10:59 صبح ] [ سید خراسانی ] [ نظرات () ]

                                                         بسم الله الرحمن الرحیم

 در زمان غیبت صغری، اهل ری نامه‌ای نوشتند و به شیخ صدوق پدر داده‌اند و در آن دو سوال از محضر امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرسیدند، یکی این‌که بهترین عمل در ماه رمضان چیست ؟
دوم این‌که بهترین حاجتی که در دعاهای‌مان بخواهیم چه حاجتی است؟


شیخ صدوق نامه را گرفت و به بغداد رفت و توسط یکی از نواب اربعه خدمت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نامه را تقدیم کرد و جواب گرفت.

آن حضرت در جواب نامه فرمودند «بهترین عمل در ماه رمضان فراگرفتن مسائل شرعی و آگاهی دینی و بهترین حاجت طلب عاقبت به خیری از خداوند است»


[ شنبه 92/4/1 ] [ 10:53 صبح ] [ سید خراسانی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

آرشیو مطالب